Zašto je Coca Cola crvena, Google u duginiim bojama, Facebook plav?

share on:

Da li vam je bitno koje je boje sajt koji volite? Pročitajte zanimljive odgovore direktora kompanija, zašto su se baš odlučili za određenu boju za logo svoje kompanije.

 

Zašto je logo Coca Cole crven?
Sredinom devedesetih godina 18. veka kompanija je počela da boji burad za sirup u crvenu boju kako bi tokom transporta poreski službenici mogli lako da razlikuju njihovo piće od alkohola. Kompanija je čak i svoj prvi časopis, izdat 1924. gdine, nazvala „The Red Barrel“ (Crveno bure).

 

Zašto je Google u duginim bojama?

Boje Google-a upućuju na razigranost, posebno redosled boja. „Odlučili smo se za osnovne boje, ali nismo hteli da ih postavimo u klasičnom redosledu i obojili smo L sekundarnom bojom, što je u skladu sa idejom da se Google ne pridržava pravila“ – rekla je Ruth Cedar, grafička dizajnerka koja ja je osmislila logo.

 

Zašto je logo Facebooka plav?

Za to je „kriv“ Marc Zuckerberg. – Plavo je za mene najraskošnija boja – odgovorio je on kad mu je postavljeno ovo pitanje.

 

Zašto je Tiffany izabrao svoju zaštićenu plavu boju u nijansi crvendaćevog jajeta?

Boju koja je poznata kao „Tiffany plava“ izabrao je osnivač Image result for tiffany and cokompanije, Charles Lewis Tiffany za boju prve korice svoje knjige „Blue Book“, koja je sadržala godišnju kolekciju nakita i koja je objavljena 1845. godine. Iz kompanije kažu da je boja verovatno izabrana zbog popularnosti tirkiznog dragog kamenja u 19. veku ili zato što je bila omiljena viktorijanskim mladama.

 

 

Zašto je Yahoo ljubičast?

Image result for yahooPrema kompaniji „Fast“, suosnivač Yahooa David Filo otišao je 1995. u prodavnicu da kupi farbu za zidove kancelarije, a onda se priča račva na dve strane – jedna je da je ugledao ljubičastu farbu na popustu, a druga da je farba bila siva, ali da je pod jakim fluorescentnim svetlom izgledalo kao da je kancelarija ljubičasta.

 

Zašto su novine i sajt Financial Timesa roze?

Image result for financial times

Novine Financial Times 1893. godine odlučile su da promene boju svog izdanja kako bi se razlikovale od svog londnoskog rivala „Financial News“.

 

 

 

 

Izvor: Bizlife.rs