Ovogodišnji INFANT nudi publici 11 predstava

share on:

Internacionalni festival alternativnog i novog teatra INFANT, koji organizuje Kulturni centar Novog Sada, biće održan od 25. juna do 2. jula.

Ovogodišnji 45. INFANT nudi publici 11 predstava iz Francuske, Izraela, Španije, Slovenije, Makedonije, Mađarske, Rusije i Srbije, koje će se izvoditi u Kulturnom centru Novog Sada, Srpskom narodnom pozorištu, Novosadskom pozorištu i na Štrandu.

Selektor i izvršni producent festivala Simon Grabovac kaže da svako izdanje INFANT-a treba da ponudi nešto novo, pa je i ove godine učinjen korak napred. Tema ovogodišnjeg festivala je “Nova pozorišna paradigma”.

Program:

“Vivisekcija kredenca”, La bel Menijer – La poetik de sinj, Francuska

Performans “Vivisekcija kredenca” (Buffet à vif) je nastao u okviru programa  “Sujets à vif”, nakon što su Udruženje dramskih autora Francuske i Festival u Avinjonu predložili Pjeru Menijeu i Rafaelu Kotenu  da izvedu zajednički komad.  Temeljeći se na idejama susreta i inventivnosti, program “Sujets à vif” poziva dva umetnika, koji se bave različitim umetničkim praksama i međusobno se ne poznaju, da postave komad u trajanju od 30 minuta koji će biti predstavljen na Festivalu u Avinjonu. Izvorni naslov na francuskom jeziku, “Buffet à vif”, inspirisan je naslovom samog programa “Sujets à vif”, u okviru kojeg je performans i nastao, te kao takav ne može biti doslovno preveden.

“U izgradnji”, Pozorišna grupa Davai, Izrael

“U izgradnji“ (Under Construction) je neverbalna komedija o tri ekscentrika koja dele pretrpan, zapušten stan: sijalice pregorevaju, cevi pucaju, komarci grizu, mozgovi su zbrčkani, svet šalje preteće signale… Ali ova gospoda žele da popiju čaj i tako će i biti, makar se svet raspadao! Predstava uvlači publiku u poetični, fantazmagorični svet, zasićen apsurdom. Iza lakrdije i groteske, fizičke virtuoznosti i smeha, ova predstava daje uvid u svet i kako se s njime nosimo.

Pozorišnu grupu Davai su 2013. u Tel-Avivu, Izrael, osnovali Fjodor Makarov, Aleksej Gavrijelov i Vitalij Azarin. Sva tri člana su rođena u bivšem SSSR-u dok su se u Izrael doselili 90-ih.

“Balkanska tužbalica”, Puls teatar, Srbija

Na prostorima bivše Jugoslavije još uvek se čak 10.000 ljudi vodi kao nestalo. Tragične i nerasvetljene sudbine ovih ljudi čine jasnim istinu kako su zemlje Zapadnog Balkana svoju mračnu, recentnu prošlost samo gurnule pod tepih i nastavile svoj istorijski put sa potisnutom traumom koja pre ili kasnije preti da generiše nove mržnje i sukobe.

“Post kvartet”, Puls teatar, Srbija

Predstava “Post kvartet” se hronološki događa posle kraja drame “Kvartet” Hajnera Milera, kada Žena (Mertej) ostaje sama. U želji da sazna zašto je tako nemoćna, Žena svojim telom rekreira emocije, iskustva i situacije, koje su je dovele u (ne)poznati prostor. Ona je u funkciji, ali i u sukobu sa Duhom prostora koji čas podstiče, a čas nadgleda celokupnu scensku igru. Muzika koja se izvodi uživo na sceni pomaže Ženi da se pripremi za prelaz u novi Život. Publika na osnovu scenskih slika, stvara svoj teatar u glavi.

“Puls teatar” bavi se delatnostima i aktivnostima vezanim za dramsko stvaralaštvo, ali i stvaralaštvo u društvenim, humanitarnim, socijalnim, kulturnim i drugim aktivnostima, neprofitnog karaktera, vezanim za razvoj i unapređenje stanovništva u Lazarevcu.

“Ograničenja”, Fadunito, Španija

Predstava “Ograničenja” (Límites) je multidisciplinarni solo performans u kojem se prepliću klovnovske i cirkuske veštine, muzika i pokret. Inspirisan pričom “Okovani slon” Džordža Bukeja, vidimo čoveka u borbi sa strahom, predrasdudama, sociološkim i kulturološkim ograničenjima, veličajući individualne mogućnosti.

“Fadunito” je kompanija specijalizovana za ulične umetnosti namenjena raznovrsnoj publici. Osnovali su je Feran Orobit i Ivan Alkoba. Svoje aktivnosti su započeli u katalonskim zemljama, ali od 2005. otvaraju vrata prevođenju i prilagođavanju svojih predstava kako bi ih predstavili široj publici.

“Devojčica sa žicama”, Slovensko narodno gledališče Drama, Slovenija

“Devojčica sa žicama“ (Deklica s strunami)  je savremena dramska opera o raskošnoj violinistkinji koja putuje vozom po Evropi. U vozu iz kojeg ne može da siđe, sadržan je ceo njen život, od ranog detinjstva kada je želela da postane vrhunski muzičar do duboke starosti gde je i dalje u potrazi za svojom srećnom “pod Evropskim nebom” iako je ceo život provela kao ulični svirač.

Slovenačko narodno pozorište Drama, Ljubljana, je najznačajnije pozorište u Sloveniji sa najvećim, najprepoznatljivijim i najuvaženijim ansamblom koji broji 45 glumica i glumaca. Repertoar Drame sadrži klasične, savremene i eksperimentalne pozorišne produkcije.

“Treći prostor”, Perpetuumdens, Srbija

“Treći prostor “ je medicinski termin koji opisuje reakciju organizma u stanju šoka. Fenomen trećeg prostora, u kojem organizam ili preživljava ili umire, plesno je oslikan kroz jedinku koja se manifestuje u različitim stanjima i pojavnostima kroz proces borbe za svoj opstanak u najnepovoljnijim uslovima. U ovoj  analizi života i njegove dinamike ansambl predstave “Treći prostor” služi  se jezikom pokreta, muzike, i poetične proze kako bi pokazali koliko nam  nije dobro i koliko podržavamo život.

Centar za umetnost pokreta “Perpetuum” osnovan je 1999. godine u Beogradu  kao nezavisna neprofitabilna umetnička organizacija čiji je glavni cilj podrška kreativnosti i edukacija mladih u sferi savremenog plesa.

“Pozdravi ga i poljubi mi ga”, Artopija, Makedonija

“Pozdravi ga i poljubi mi ga“ je dokumentarna predstava bazirana na ličnim ispovestima autora o njihovoj mladosti, snovima i nadama i o tome kako svako od njih pojedinačno doživljava politikom obojenu svakodnevicu koja ih okružuje. Priča je koncentrisana na postavljanje pitanja – kakvo treba biti pozorište danas? Koje je njegovo mesto u društvu? Koje je mesto omladine u društvu u kojem živimo? Kakva je emotivna slika individualnog konflikta između intuitivnog i racionalnog? Slika o vakuum prostoru između toga “kakav život želimo“ i “kakav je život u stvarnosti“.

“Artopija” je pozorišna trupa iz Skoplja čiji je programski cilj kulturna aktivnost, kreacija i edukacija ljudi. Glavna programska aktivnost udruženja je da ohrabri mlade u umetničkom stvaranju i bavljenju kulturnim aktivnostima.

“Volitant”, plesna kompanija Gobi, Mađarska

“Volitant”(Volitant) predstavlja prelazno stanje između “ne ovde” i “ne tamo još” gde Rita Gobi vodi u svet metamorfoze. Za ovaj nastup, David Sego komponovao je muziku koristeći se elektronsko-akustičnom kombinacijom zvučnih kodova morzeove azbuke i zvukova buke – ovakva muzička podloga predstavlja orijentir plesnoj koreografiji i doprinosi potpunoj pozorišnoj prisutnosti plesne izvedbe.

Rita Gobi je plesačica, koreografkinja i instruktorka plesa koja neprekidno istražuje stilove i jezike pokreta.

“Kad bi Sombor bio Holivud”, Narodno pozorište Sombor, Srbija

Somborski štampar i sineista Ernest Bošnjak (1876-1963) smatra se pionirom jugoslovenske kinematorgrafije. Još 1906. godine, prvi je upotrebio tzv. švenk, odnosno počeo da koristi kameru u pokretu. Bošnjakova ideja da od Sombora napravi “fabriku snova”, odnosno da u Somboru oformi nešto što je kasnije postao Holivud, biva zaustavljena Velikim ratom, ali i malograđanskim odnosom sredine i vlasti prema svakoj ideji koja je nova. Ova bajkovita predstava inscenirana je u tradiciji nemog filma, gde su pokret i muzika osnovna sredstva kojima se publici priča priča.

Pozorište u Somboru osnovano je 1882. godine. i u njemu su režirali najistaknutiji reditelji svoje generacije. U poslednje dve decenije, Narodno pozorište Sombor je bilo jedno od najmobilnijih u našoj zemlji. Od 1993. godine Narodno pozorište Sombor sezonu završava festivalom “Pozorišni maraton”.

“Plug’n’play2”, AHE, Rusija

Post-industrijski kabare “Plug’n’Play2” je radikalna i huliganska izvedba čija atmosfera ni malo ne naliči onoj pozorišnoj. Gledaocu je ostavljena potpuna sloboda –  od toga sa kog mesta želi da gleda predstavu, da li želi da gađa aktere delovima rekvizite do toga da ima mogućnost da zaigra na obližnjem plesnom podijumu. “Plug’n’Play2“ je skup improvizacija tri učesnika: di- džeja, performera i slikara.

Pozorišnu trupu AHE osnovali su Maksim Isaev, Pavel Semčenko i Vadim Vasiljev 1989. godine. Od samog početka trupa se deklariše kao nezavisna po pitanju stila i forme i počinje svoje delovanje u polju performansa, filma i lepih umetnosti.

Autor: explorenovisad.rs