Anticelulit jelovnik

share on:

Borba sa celulitom počinje od zdravih i pravilno odabranih namirnica, a mi vam donosimo kompletan jelovnik sastavljen po ukusnoj i jednostavnoj recepturi.

Anticelulit dijeta veoma je raznolika i bogata ukusima, a efekat se vrlo brzo primećuje. Unos kalorija ograničen je na samo 1.200 dnevno, ali samo mršavljenje nije dovoljno za nestanak pomorandžine kore.

Celulit ćete pobediti jedino pravilnim izborom namirnica i fizičkom aktivnošću. Namirnice koje treba izbegavati su suhomesnati proizvodi, crveno meso, grickalice, slatkiši, pržena hrana, razni sosovi, gazirana pića i alkohol.

Ishrana namenjena borbi protiv omraženih “jastučića” zasniva se na voću i povrću, žitaricama i namirnicama od celog zrna, ribi, belom pilećem mesu i nemasnim mlečnim proizvodima.

Trebalo bi da se uključe i dobre masnoće poput maslinovog ulja.

Ova dijeta nalaže značajno smanjenje kalorija, pa je nije dobro sprovoditi više od pet dana. Jela su jednostavna, bogata začinskim biljem pa obroci nisu bljutavi i bezukusni.

Važno je držati se preporučenih načina pripreme namirnica i izbegavati prženje na ulju.

Takođe, neophodno je piti najmanje dva litra tečnosti dnevno, najbolje vodu. Svaki obrok ima tačno određeno vreme – doručak je u 8 sati, užina u 10, ručak u podne, poslepodnevna užina u 16, a večera u 18 sati.

Uzimajte i prirodne probiotike, poput jogurta, jer se tako pospešuje izbacivanje štetnih materija iz organizma.

Konstipacija (zatvor) je čest problem koji doprinosi gomilanju otpadnih materija u telu, a samim tim i nastanku celulita. Ovakva ishrana može da pomogne da rešite i ovaj problem.

Pre same dijete treba napraviti prirodnu detoksikaciju svežim voćem, a najbolji izbor je bobičasto i citrusno voće, kao i jabuke.

Celulit izgleda mnogo gore ako je vezivno tkivo slabo, a kako biste ga održali čvrstim, jedite hranu bogatu antioksidansima poput pomorandži, jagoda, brokolija, paradajza i graška, jer obiluju vitaminom C, koji je veoma važan za jačanje kolagena. Za kožu su dobri i bioflavonoidi iz crvenog grožđa, borovnica, trešanja i kupina, jer su bogati antioksidansima, koji hrane kožu i održavaju je čvrstom.

Najbolje piće je voda s nekoliko kapi limuna, a dobro je i jesti supe od povrća. Takva ishrana podstiče dobar rad probave. Tokom detoksikacije u ishranu se dodaje i riba pripremljena na lešo ili grilovana. Dobro ju je začiniti maslinovim uljem, belim lukom i peršunom jer ti začini podstiču cirkulaciju.

Predlog jelovnika

Prvi dan

Doručak: 1,5 dl mleka ili jogurta s manje masti, kašika meda, kašika ovsenih pahuljica i kruška iseckana na komadiće

Ručak: Pileća prsa u pikantnom umaku i kuvani pirinač: 100 g pilećeg mesa, 40 g pirinča, beli luk i peršun po želji, 2 dl supe od povrća, 2 kašike manje masnog kiselog mleka ili nemasnog jogurta, kašika maslinovog ulja, so i ljuta papričica

Popodnevna užina: 1 pomorandža

Večera: Salata s jajetom i šunkom: 60 g zelene salate, tvrdo kuvano jaje, 50 g nemasne šunke, kašike soka od pomorandže, rendani ren, so i jedna ljuta paprika, 50 g integralnog hleba

Drugi dan

Doručak: Frape od 1,5 dl mleka i 125 g banane

Ručak: Testenina u soso od pečuraka: 40 g testenine, 200 g šampinjona, čen izdrobljenog belog luka, iseckani vlašac, 2 kašike kiselog mleka ili jogurta, so i biber, 20 g mlevenih oraha

Popodnevna užina: Integralno pecivo s 30 g nemasnog sira

Večera: Salata s mangom: salatu začiniti s tri kašike soka od narandže, jednom kašikom jabukovog sirćeta i feferonom, kriška prepečenog integralnog hleba, namazana svežim kravljim sirom

Treći dan

Doručak: 250 g malina, 1,5 dl mleka ili jogurta, 1 kašika ovsenih pahuljica, 1 kašičica meda – sve pomešati.

Ručak: Supa od povrća, iseckan beli luk: 500 ml supe od povrća, 200 g tikvica i paprika iseckana na kockice, 50 g nemasne šunke, 50 g graška, so, biber, maslinovo ulje, sirće, soja sos

Popodnevna užina: 1 jabuka

Večera: Salata od pilećeg mesa i tikvica

Četvrti dan

Doručak: Frape od 1,5 dl obranog mleka i 100 g banane

Ručak: morska riba s pirinčem: 40 g pirinča, 2 filea ribe po želji, kašičica soka od limuna, so i biber, kašičica rendanog rena, kašičica majčine dušice, 2 dl supe od povrća, 2 kašike kiselog mleka ili jogurta, paradajz

Popodnevna užina: Integralno pecivo s 20 g šunke – sendviču dodati senf i zelenu salatu

Večera: Salata od šampinjona: 70 g zelene salate, 100 g boranije, 150 g šampinjona, 3 kašičice soka od pomorandže, kašika soka od limuna, kašika maslinovog ulja, malo izdrobljenog belog luka, so i biber, integralno pecivo

Peti dan

Doručak: Jabuka, kašika soka od limuna, nemasni jogurt, kašika ovsenih pahuljica i kašika meda – sve pomešati

Ručak: Svinjski odrezak na istočnjački način: 150 grama mesa, krastavac isečen na kolutiće, pola paprike, 2 kašike soka od pomorandže, kašika jabukovog sirćeta, pola kašike ulja, so, biber, kašičica korijandera u prahu, pola čena belog luka, 2 kašike soja sosa, 50 g integralnog hleba

Popodnevna užina: Pola ananasa

Večera: Salata s šargarepom i brokolijem: 250 g zelene salate, 200 g šargarepe, 100 g kuvanog brokolija, 2 kašike kiselog mleka ili jogurta, 1 kašika soka od pomorandže, kašika senfa, so, biber, 40 g integralnog hleba, 30 g šunke.

Autor: explorenovisad.rs