Četiri nepisana pravila koja mora da zna svaki dizajner

share on:

Nećete ih naći u knjigama i priručnicima

Kada počnete da učite dizajn, naići ćete na veliki broj pravila koja će vam biti od pomoći pri radu. Od zlatnog preseka, pa sve do teorije mreže, ova pravila ćete pronaći u knjigama.

Međutim, postoje i ona pravila koja nigde nećete pronaći zapisana, a koja će vam nekada biti i od veće koristi od ostalih. Ta nepisana pravila uglavnom naučite tako što ih prvo prekršite, pa shvatite u čemu grešite ili vam neko skrene pažnju na njih. Iako neprijatna, ova iskustva dobrog dizajnera pretvaraju u sjajnog.

Otkrivamo vam neka od njih.

Klijent je zaista uvek u pravu

Adam Moris, vodeći dizajner agencije Made by Many, o ovoj tematici kaže samo: „Ego ostavite ispred vrata”.

Iako mislite da ste kreativniji od klijenta, što u najvećem broju slučajeva i jeste istina, to i dalje ne može da promeni činjenicu da se on svojim poslom bavi mnogo duže nego što vi radite na njegovom projektu. Ako neko zna šta je do sada dobro prolazilo kod ciljne grupe, to je svakako klijent, pa je zato najbolja ideja da naučite da sarađujete sa njim. Kreativnost nije uvek ono što će vam zaraditi platu.

Pronađite pravi problem

Džon Stanjon, poznati art direktor, smatra da su brifovi koje dizajneri dobijaju zapravo „predlozi dizajnerskih rešenja” o kojima je klijent razmišljao, pre nego pravi problem koji ima i želi da prevaziđe.

Zato morate da se stavite u kožu klijenata pre nego što počnete da radite. Tada temeljnim tumačenjem zadatka koji ste dobili pokušajte da dođete do odgovora na pitanje „šta je pravi izazov brenda?” Kada rešite ovu dilemu, biće vam lakše da nastavite dalje i da zaista proizvedete nešto čime će biti zadovoljan i klijent, a i vi sami.

Odmah ustanovite šta morate da isporučite

Termin koji ćete često čuti u poslu, a koji se teže prevodi na srpski jezik jeste – deliverables.

On podrazumeva spisak materijala koje morate da ispručite klijentu. Ukoliko se na samom početku rada ne dogovorite u vezi sa zahtevom i očekivanjima, promene tokom rada mogu da vam oduzmu i mnogo više vremena. Primera radi, ukoliko je klijent tražio predlog ključnog vizuelnog elementa kampanje i pored toga bilbord, njegovu primenu u časopisu, kao i baner za internet-sajt na kome se oglašava, uslovi saradnje, rokovi i cene treba da budu prilagođeni zahtevima. Dakle, uvek tražite listu potrepština kako biste kvalitetnije i bolje organizovali svoje vreme.

Počnite ispočetka, to je sasvim u redu

Iako je zbog kratkih rokova vreme uvek kritično pri radu na dizajnu, nekada nećete iz prvog pokušaja uspeti da proizvedete fantastična rešenja. Dešavaće se da radite ceo dan na jednoj ideji i najzad shvatite da je apsolutno neprimenljiva. Ako dođe do toga, počnite ispočetka. Nema ničeg lošeg u tome da uzmete papir i olovku i udaljite se od računara, kako biste proizveli neku svežu ideju koju ćete bolje razraditi. Iako vam se to čini kao utrošak vremena, ovako ćete zapravo dobiti mnogo više vremena.

Naučite pravila

Da biste stigli do nepisanih pravila, morate prvo da savladate ona pisana pravila koja će vam pomoći da naučite da koristite softvere, alate i tehnike dizajna. Za to će vam biti potrebno nešto više vremena od nekoliko meseci na nekom kursu. Izdvojte barem jednu godinu i posvetite se svojoj novoj karijeri uz pomoć realnih projekata koje vode kvalitetni mentori i profesori sa relevantnim iskustvom iz struke.

Upišite obuku za grafički dizajn i počnite da primenjujete sva pisana i nepisana pravila koja ste usput naučili.

Izvor: Telegraf