Terminologija digitalnog marketinga

share on:

Ukoliko vam se dešava da u svakodnevnoj komunkiciji čujete termin za koji pojma nemate šta suštinski znači, a svi oko vas uporno isti pominju, ne brinite, znamo kako je.

Upotreba engleskih termina u standardnom govoru je sve prisutnija da je teško odupirati se. Ovaj problem je naročito prisutan u digitalnom marketingu, delom jer naš jezik zaista nema adekvatan prevod pojedinih termina, a delom jer je anglicizam popularan.

U to ime, napisali smo tekst koji sadrži osnovne marketing termine i nadamo se da će vam biti od koristi.

Copywriter

Ili marketing pisac, najprostije rečeno. Zapravo, on smišlja sve one tekstove reklama, slogane, objave na društvenim mrežama i priče koje prodaju proizvod. Ovo je zanimanje iz senke jer je nama prikazan gotov proizvod (reklama), ali ne vidmo ko stoji iza nje. Stoji osoba talentovana za pisanje i marketing u isto vreme.

Call to action

Odnosno poziv da klijent, potencijalni kupac uradi nešto (kupi proizvod, ostavi e-mail adresu, pozove…). Call to action obično se umeće na kraju teksta, reklame.

Ciljna grupa

Ciljna grupa je grupa potencijalnih kupaca. Ovo je izuzetno važan deo u pravljenju marketing kampanje jer je neophodno da znate kome želite da prodate proizvod ili uslugu. Recimo, Mercedes je automobil koji svi žele da voze, ali da li su ovoj kompaniji svi ciljna grupa? Nisu, složićete se da je reč o luksuznom automobilu koji ne mogu svi da priušte. Zato je važno da znate kome je namenjen vaš proizvod i da kreirate kampanju koja će privući što više pojedinaca koji bi zaista kupili vaš proizvod.

SEO

Search Engine Optimization – Optimizacija za pretraživače predstavlja niz strategija koje koristimo da bismo bolje rangirali vebsajt. Cilj ove marketing metode jeste da se vaš vebsajt nađe među prvim rezultatima pretrage na svim pretraživačim (Google, Yahoo), na relevantne ključne reči.

Organic

Odnosno sve marketing aktivnosti koje viditi na internetu, ali da nisu plaćene. Cilj tako vođenih kampanja je da što više klijenata privuku pomoću, takozvane, organske pretrage, bez plaćenih reklama Guglu ili nekoj društvenoj mreži.

Content marketing

Stvaranje sadržaja (fotografije, video, tekstovi) sa ciljem da potencijalni klijenti pomoću tih sadržaja čuju za vas. Svakodnevne objave na društvenim mrežama ili blog tekstvi mogu biti content marketing.

Boost post

Plaćeni Facebook post koji ima za cilj da privuče što veći broj potencijalnih klijenata. Nešto ozbiljniji Social Media plaćeni post obavlja se preko Ad Managera.

Storytelling

Veština pričanja priče koja vodi ka prodaji. Važno je da držite pažnju osobe koja čita ili sluša. Dobar copywriter treba da vlada storytellingom.

B2B

Business to business znači da proizvod ili uslugu prodajete drugoj kompaniji.

B2C

Business to consumers znači da proizvod ili uslugu prodajete pojedincu.

Autor: explorenovisad.rs